کاوه خداشناس بازیگر سینما-تلویزیون در گفت وگو با«سراج۲۴» مطرح کرد

ناگفته هایی از سریال «عملیات۱۲۵»/سریالی که بدلکار نداشت!

زینب مختاری - کاوه خداشناس یکی از هنرمندان آرام سیمای،عرصه ی تصویر است.مخاطبان چهره ی او را از سریال رستگاران و بانو به خوبی در یاد دارند.سریال عملیات 125 که در این ایام از شبکه تهران پخش می شود،بهانه ی گفتگوی ما شد. خداشناس در حالی که از بی مهری و کم لطفی مسؤلان صدا و سیما در رابطه با تبلیغات آثار تلویزیونی گله داشت،برای طرفدارانش با مژده ی یک سریال نوروزی خوش خبر بود. گفتگوی کوتاه ما را در ادامه بخوانید. از فصل اول سریال عملیات 125 در جریان ساخت فصل به فصل این پروژه بودید؟ به همان میزان که همه ی افراد پروژه حدس میزدند ، که با توجه به شرایط مدیریتی واقعا مشخص نبود که آینده ی فیلم چه خواهد شد.ممکن بود با توجه به سیاستگذاری شهرداری یا رئیس آتش نشانی و تبلیغات فرهنگی کار ادامه نداشته باشه.اما با پشتکار و تلاش آقای هاشمی و کمک مدیریت سازمان این کار برای اولین یا دومین بار در صدا و سیما پیش رفت.خدا رو شکر تا اینجا از کار راضی هستیم. فکر می کنید ساخت فصل به فصل این پروژه کمکی به جذب مخاطب کرده است؟ این یک تجربه بود.کلا یک کار یا پروژه ای وقتی به شکل اولیه اتفاق می افتد،بالاخره آزمون و خطاهایی دارد که ممکن است،دلخواه نباشد.اما میشود به عنوان یک بدعت به آن نگاه کرد تا جریان ساخت این نوع پروژه ها شکل بگیرد،که تا به حال شکل نگرفته است.و این پروژه ها مخاطبان خاص و ویژه ی خودشان را دارند. جذابیت تجربه ی سریال تک فصلی مانند (رستگاران،بانو و...)برای شما بیشتر بوده یا کاری مثل عملیات 125 ؟ هر کدام جذابیت خاص خودش را دارد.آن سریال ها هم طعم خودشان را دارند.برای ما نسبت به سریال عملیات 125 وابستگی ایجاد شده،چون هر چند وقت یکبار درگیر این کار بودیم.سختی های عجیب و غریبی داشته اما واقعا شیرین بود.باید دید که از نظر مخاطب کار چگونه بوده. باز خوردی که از سمت مخاطب داشته اید،چگونه بوده؟ من واقعا از صدا و سیما سؤال دارم که چرا محصولات خودش را تبلیغ نمیکند.سریالی مثل عملیات 125 برای شبکه ای مثل شبکه تهران وانرژی ،هزینه و ذوق که برای این سریال گذاشته شد واقعا دیده نشد.واقعا نمیشد 3 دقیقه بین دود لاستیک و... ایستاد اما ما 9 ماه ایستادیم.تمام صحنه ها با حضور خودمان ضبط شد و حتی بدلکار نبود که به جای ما وارد صحنه شود. چرا باید صدا و سیما ساده از کنار این اتفاقات رد شود؟!چرا تبلیغات صورت نمیگیرد؟عملا ما برای قشر کمی از جامعه انرژی میگذاریم.یک سریال باید از چند ماه قبل باید تبلیغات داشته باشیم.نه اینکه یک هفته قبل از شروع سریال تبلیغات شروع شود و بالطبع مخاطب قسمت اول و دوم را ازدست خواهد داد و به همین خاطر دیگر سریال را دنبال نخواهد کرد و بازخورد هم کم خواهد شد. شما به عنوان یک هنرمند تعدد و راه اندازی شبکه های جدید توسط صدا و سیما رو چطور ارزیابی می کنید؟ و اینکه آیا این اتفاق به نمایش هنر شما کمک می کند؟ بالاخره شبکه هایی که احداث شدند باید به شکلی زمانشان پر شود.قاعدتا هم بودجه ای در اختیار ندارد که برنامه سازی داشته باشند.ناچار هستند که از برنامه ی شبکه های اصلی استفاده کنند.قطعا پشت این اتفاق سیاست گذاری خاصی بوده است.به نظر من یک جریان کمیت محور خواهد بود.شاید بعدها برنامه ها به سمت کیفیت بهتر بروند اما در حال حاظر بیشتر کمیت در نظر گرفته شده.در کل بحثی نیست که بشود در موردش زیاد اظهار نظر کرد. با توجه به تحصیلات شما در زمینه ی تئاتر،ایده آل ها و خواسته های شما در عرصه ی هنر بیشتر در تلویزیون برآورده شد یا تئاتر؟ بنا بر شرایطی نتوانستم تا سالها تئاتر کار کنم،تا 2 سال پیش که نمایش گالیور را داشتم.نمیتوانم بگویم آغشته با تئاتر بودم.علی رغم علاقه ای که به تئاتر داشتم اما شرایط جبری زندگی باعث شد تا بیشتر با تلویزیون باشم ولی در هر صورت هر دو استایل این هنر برای من پر از لحظات ناب و جذابیت بوده است. کار جدید و در دست ساخت برای مخاطب تلویزیون دارید؟ بعد از فیلمبرداری سریال عملیات 125 که پارسال به اتمام رسید، تا دو هفته پیش در خدمت پروژه ی دولت مخفی بودم،بخاطر گریم همین پروژه نتوانستم متأسفانه کارم را با پروژه 125 ادامه بدهم،البته نقش من در این پروژه تا انتهای کار وجود دارد.الآن درحال حاظر در خدمت پروژه ی(همه ی خانواده من) به کارگردانی آقای داریوش فرهنگ برای ایام نوروز شبکه سه سیما هستم. با تشکر از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.

اخبار مرتبط

بازیگر مرد سریال «برادر جان»: مردم تمایلی به دیدن کارهای تکراری و بی‌کیفیت ندارند

0 نظر

ارسال نظر

capcha